BIZNES Media i PR

IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem

IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował nowe reklamy piwa wyemitowane w trzech pierwszych miesiącach roku, pod kątem ich zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń

Data publikacji: 2014-05-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował nowe reklamy piwa wyemitowane w trzech pierwszych miesiącach roku, pod kątem ich zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.

IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem BIZNES, Media i PR - Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował nowe reklamy piwa wyemitowane w trzech pierwszych miesiącach roku, pod kątem ich zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.

Raport przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie branży piwowarskiej wskazuje, że w I kwartale 2014 r. wyemitowano we wszystkich środkach przekazu łącznie 274 nowe reklamy piwa – 24 reklamy prasowe, 104 internetowe, 106 telewizyjnych, 6 radiowych oraz 34 outdoorowe. Statystyki te wskazują na typową dla tego okresu, niewielką aktywność reklamową branży w skali roku – zbliżona liczba reklam piwa wyemitowana została w analogicznym okresie roku 2013.

Samoregulacja piwowarów bez sezonowych wahań

W dziewiątej edycji raportu IMM stwierdzono, że w żadnej z wyemitowanych od stycznia do końca marca reklam piwa nie stwierdzono niezgodności z zaleceniami Kodeksu Etyki Reklamy. Z raportu wynika także, że zdecydowana większość spotów reklamowych została opatrzona znakami odpowiedzialnościowymi „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz  „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”. Przekazy przygotowane przez branżę piwowarską przypominały również o zakazie spożycia alkoholu w ciąży. Nowy znak „W ciąży nie piję alkoholu” od września 2013 roku na stałe trafił na opakowania piw oraz na materiały audiowizualne producentów zrzeszonych w Związku  Browary Polskie.

Najnowszy raport analizujący zgodność reklam piwa z zasadami etycznymi kolejny raz wskazuje, ze samoregulacja w obszarze promocji przynosi spodziewane efekty, a dowodem tego jest wysoka jakość przygotowywanych przez nas komunikatów reklamowych. Dobrowolne zobowiązanie, jakie złożyliśmy przed Komisją Europejską, obliguje nas do wspierania odpowiedzialnych postaw w obszarze reklamy i informacji konsumenckiej, co też czynimy niezależnie od sezonu – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Związku Browary Polskie.

A to już wiesz?  Gościnne blogowanie – po co publikować własne artykuły na stronach partnerów?

                                                                                           * * *

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim. W swoje zadania statutowe Związek ma także wpisane prowadzenie działalności ukierunkowanej na propagowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego należy do europejskiej organizacji The Brewers of Europe.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
IMM: browary reklamują etycznie przed sezonem BIZNES, Media i PR - Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował nowe reklamy piwa wyemitowane w trzech pierwszych miesiącach roku, pod kątem ich zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wobec żadnej z reklam nie zgłoszono zastrzeżeń etycznych.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy