BIZNES Media i PR

Ogromne nośniki Headz – rewolucja na rynku reklamy zewnętrznej

Data publikacji: 2013-06-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ogromne nośniki Headz – rewolucja na rynku reklamy zewnętrznej
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Warszawska firmia Headz Marketing Partner, posiadająca już ponad 100 tablic (backlight 8x4m) na terenie kraju, buduje sieć ogromnych, podświetlanych nośników o rozmiarach 12×4 m. Na początek inwestując 2-3 mln zł w budowę 10-15 dużych tablic w dużych miastach.

Ogromne nośniki Headz - rewolucja na rynku reklamy zewnętrznej BIZNES, Media i PR - Warszawska firmia Headz Marketing Partner, posiadająca już ponad 100 tablic (backlight 8x4m) na terenie kraju, buduje sieć ogromnych, podświetlanych nośników o rozmiarach 12x4 m. Na początek inwestując 2-3 mln zł w budowę 10-15 dużych tablic w dużych miastach.

Kryzys na rynku reklamy zewnętrznej nie jest straszny warszawskiej firmie Headz Marketing Partner (Headz). Spółka, posiadająca już ponad 100 tablic (backlight 8x4m) na terenie kraju, idzie pod prąd wszelkim prognozom i buduje sieć bardzo dużych nośników podświetlanych o rozmiarach 12×4 m. Na początek inwestycja 2-3 mln zł w budowę 10-15 dużych tablic w dużych miastach. Cała sieć Headz ma urosnąć do 250 nośników do końca  2014 roku. Najważniejszym jej elementem będą jednak nośniki backlight.

Headz zanotowała w 2012 roku wzrost przychodów na poziomie 30 proc. i skokowy wzrost wskaźnika obłożenia tablic (z 80 proc. do 90 proc.). Udało się to uzyskać dzięki zwiększeniu ilości tablic typu backlight w najlepszych lokalizacjach (obecnie ponad 100).

Potrzeby stawiane przez rynek i coraz to wyższe wymagania Klientów spowodowały że zdecydowaliśmy się na inwestycje w nowe prestiżowe nośniki i zamierzamy powiększyć naszą sieć do 250 tablic na terenie całego kraju – informuje Łukasz Wylęga, prezes Headz Marketing Partner.

Headz inwestując w duże nośniki 12×4 m chce wypełnić niszę rynkową stanowiącą uzupełnienie wielu realizowanych kampanii. Cena nośników będzie o 30 proc. wyższa niż w przypadku tablic 8×4, wynika to przede wszystkim z lokalizacji, wielkości oraz jakości nośników. Tablice pojawią się w najlepszych dla reklamodawców lokalizacjach w centrach miast. Dotychczas można było zobaczyć tak duże nośniki jedynie na dachach budynków. Teraz Headz schodzi na ziemię.

Pierwszy etap inwestycji (3 mln zł) będzie sfinansowany ze środków własnych. Dalsze inwestycje oceniane obecnie na ok. 10 mln zł mogą wymagać finansowania zewnętrznego w postaci kredytu lub emisji prywatnej.

Decyzje jednak nie zostały jeszcze podjęte. Obecnie obsługujemy nasze potrzeby finansowe we własnych zakresie  – podkreśla Łukasz Wylęga.

Dotychczasowy rozwój Headz bazował na organicznym wzroście i inwestycjach własnych. Firma prowadziła zaawansowane rozmowy z potencjalnymi inwestorami – funduszami inwestycyjnymi.

Dotychczasowe oferty nie spełniały naszych oczekiwać, a wzrost zamówień skłonił do inwestycji we własnym zakresie. Rozwój sieci finansujemy ze środków własnych i liczymy na zwrot z inwestycji w perspektywie 3-5 lat – dodaje prezes Headz.

Choć najnowsze analizy ekspertów domu mediowego Starlink sugerują 4,5 % spadek rynku reklamy (do 7,41 mld zł) jako konsekwencję ograniczeń wydatków reklamowych przez koncerny międzynarodowe, słabnący popyt krajowy i zwiększającą się stopę bezrobocia,  Headz notuje rosnący popyt na wynajem tablic.

W Pierwszych miesiącach tego roku obłożenie na sieci nośników sięgało poziomu ponad 90%  – przyznaje Ł. Wylęga.  

Rynek reklamy zewnętrznej przeżywa w tym roku okres likwidacji nierentownych nośników i zastępowanie ich nośnikami wyższej jakości. Kryzys skłania wiele firm do zwiększenia konkurencyjności i wyścigu o klienta, a kampanie outdoor są najbardziej widoczne – oceniają eksperci rynku reklamy. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Ogromne nośniki Headz - rewolucja na rynku reklamy zewnętrznej BIZNES, Media i PR - Warszawska firmia Headz Marketing Partner, posiadająca już ponad 100 tablic (backlight 8x4m) na terenie kraju, buduje sieć ogromnych, podświetlanych nośników o rozmiarach 12x4 m. Na początek inwestując 2-3 mln zł w budowę 10-15 dużych tablic w dużych miastach.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #BIZNES   #Media i PR