BIZNES Media i PR

Sukces licencji „Pory na przygodę”

Sukces licencji „Pory na przygodę”
Cartoon Network zaprezentował mocny zestaw swoich najlepszych marek licencyjnych. Jedną z nich jest „Pora na przygodę”, ciesząca się rosnącą popularnością w regionie

Data publikacji: 2016-10-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Sukces licencji „Pory na przygodę”
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Cartoon Network zaprezentował mocny zestaw swoich najlepszych marek licencyjnych. Jedną z nich jest „Pora na przygodę”, ciesząca się rosnącą popularnością w regionie EMEA.

Sukces licencji „Pory na przygodę” BIZNES, Media i PR - Cartoon Network zaprezentował mocny zestaw swoich najlepszych marek licencyjnych. Jedną z nich jest „Pora na przygodę”, ciesząca się rosnącą popularnością w regionie EMEA.

Cartoon Network zaprezentował mocny zestaw swoich najlepszych marek licencyjnych. Jedną z nich jest „Pora na przygodę”, ciesząca się rosnącą popularnością w regionie EMEA.

Najnowsze działania związane z marką „Pora na przygodę” – wprowadzanie nowych produktów, nawiązywanie partnerstw handlowych, premiera nowych odcinków, promocja w mediach społecznościowych – są napędzane przez niesłabnącą rekordowo liczną widownię (ponad 38 milionów widzów w regionie EMEA). Na potwierdzenie dobrej passy, „Pora na przygodę” zdobyła dwa wyróżnienia podczas gali UK Licensing Awards 2016, w tym w kategorii „Best Teen/Adult Property”.

– W ciągu pięciu lat „Pora na przygodę” przebyła niezwykłą drogę od niszowej produkcji do kultowego hitu. Przekrój naszych partnerów licencyjnych jest naprawdę imponujący, to pokazuje, że serial przyciąga szerszą niż kiedykolwiek widownię – uwielbiają go chłopcy, dziewczynki, nastolatkowie, a nawet dorośli – mówi Johanne Broadfield, VP, Cartoon Network Enterprises EMEA.

Program licencyjny dla regionu EMEA obejmuje w tej chwili ponad 100 partnerów i wciąż się rozrasta. W styczniu 2017 roku „Pora na przygodę” wzmocni swoją obecność na półkach z zabawkami dzięki globalnej współpracy z marką LEGO. Dzięki udanej kampanii na platformie LEGO Ideas udało się zebrać wymagane 10 000 głosów, dzięki którym do sprzedaży zostaną wprowadzone zestawy z Finnem, Jakem, Królewną Balonową i innymi bohaterami serialu w roli głównej. Cartoon Network podpisał także porozumienie z Warner Bros. Interactive Entertainment, dzięki czemu świat „Pory na przygodę” został wprowadzony do popularnej gry LEGO Dimensions.

Ubrania to najważniejszy element programu licencyjnego „Pory na przygodę” i pierwsza kategoria, której produkty zdobyły szerszą popularność. Ostatnie partnerstwa to m.in. Zara, która wprowadziła na półki linię charakterystycznych koszulek dla chłopców w wieku 4-14 lat. Kolekcja została wyróżniona przez największą na świecie platformę trendową WGSN. Z kolei hiszpańska marka modowa Desigual wprowadziła swoją pierwszą globalną kolekcję „Pory na przygodę” w marcu 2016 roku. Idąc za ciosem, firma przygotowuje się do premiery drugiej kolekcji, skierowanej do dziewczynek w wieku 4-14 w sezonie jesień/zima. Licencjonowane ubrania cieszą się wsparciem sieci handlowych w całym regionie EMEA. Produkty są dostępne m.in.: w sklepach Next, Primark i HMV (Wielka Brytania), C&A (Niemcy) i El Corte Inglés (Hiszpania).

A to już wiesz?  Agencyjny savoir vivre – jak współpracować z klientem?

Cartoon Network rozwija też współpracę z kultową brytyjską marką butów – Dr. Martens. Dotychczasowa współpraca była najbardziej dochodowym partnerstwem marki w historii, zwyciężyła także w kategorii ‘Best Adult Apparel Range’ w czasie tegorocznej gali UK Licensing Awards 2016. Czwarta odsłona kolekcji wejdzie na rynek w sezonie jesień/zima 2016 i jej „gwiazdami” będą popularne postacie z „Pory na przygodę” – Królewna Grudkowego Kosmosu i Lodowy Król. Dr. Martens wprowadzi także do sprzedaży specjalny t-shirt i plecak.

Inne marki modowe mogące pochwalić się udanym partnerstwem z „Porą na przygodę” w regionie EMEA to m.in. TVOE (Rosja), Sprigfield i Zippy (Hiszpania i Portugalia), Original Marines (Włochy), House, Cropp, Reserved Kids, Smyk i Mr Gugu & Miss Go (Centralna i Wschodnia Europa) oraz DeFacto (Turcja).

„Pora na przygodę” cieszy się również wzrastającą popularnością w kategorii wydawnictw papierowych. Tylko w Wielkiej Brytanii wydano jak do tej pory 55 pozycji. Titan Publishing z powodzeniem wprowadza do sprzedaży komiksy i powieści graficzne, pracuje także nad nowymi formatami w ramach licencji.

Co więcej, ogólnokrajowa współpraca z McDonalds znacząco zwiększyła świadomość marki w Wielkiej Brytanii w sezonie wiosna/lato 2016. Z powodu wielkiej popularności, promocja obejmująca zestaw 32 kolekcjonerskich figurek trwała aż 8 tygodni, zamiast czterech, które standardowo odbywają się przy takich okazjach. Współpraca zostanie rozszerzona na inne rynki EMEA w 2017 roku.

Równolegle, Cartoon Network kontynuuje wzmacnianie obecności „Pory na przygodę” na wielu platformach i prezentuje pierwszą grę mobilną opartą na technologii wirtualnej rzeczywistości. Z gry zatytułowanej „I see Ooo” można korzystać dzięki specjalnym okularom w kształcie psa Jake’a. Produkcja oferuje rozbudowane doświadczenie obejmujące własną fabułę rozgrywającą się w słynnej Krainie Ooo oraz trzy różne rodzaje gry, każdy złożony z dwudziestu etapów i różnych poziomów trudności.

Dzięki temu liczba związanych z marką aplikacji wynosi już 12, wliczając w to cieszącą się niezwykłą popularnością „Adventure Time Card Wars”, która osiągnęła już poziom 1,1 milionów pobrań w regionie EMEA i wciąż poprawia swoje wyniki. Na oficjalnej stronie Cartoon Network dostępnych jest 36 gier internetowych, które w zeszłym roku zostały uruchomione w sumie 93 miliony razy. Kolejne 5 aplikacji mobilnych czeka na premierę w 2017 roku.

A to już wiesz?  Charytatywna akcja TIM-u: 221 000 zł dla 17 organizacji z całej Polski

Nie można również pominąć obecności marki w nowo otwartym parku rozrywki IMG Worlds of Adventure w Dubaju. Goście mogą tam skorzystać m.in. z “The Ride of Ooo with Finn & Jake” – atrakcji umożliwiającej odbycie wciągającej podróży po Krainie Ooo. W parku znajduje się też licencjonowany sklep Cartoon Network oferujący szereg produktów z „Pory na przygodę”, część z nich na wyłączność. Cartoon Network podpisało też porozumienie z Simworx, jednym z wiodących dostawców usług związanych z efektami 4D. Rezultatem współpracy będą nowe atrakcje oparte na najpopularniejszych serialach stacji, z „Porą na przygodę” na czele.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Sukces licencji „Pory na przygodę” BIZNES, Media i PR - Cartoon Network zaprezentował mocny zestaw swoich najlepszych marek licencyjnych. Jedną z nich jest „Pora na przygodę”, ciesząca się rosnącą popularnością w regionie EMEA.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy