BIZNES Media i PR

Facebook testuje format reklamowy dla sklepów stacjonarnych

W zeszłym tygodniu serwis ogłosił, że testuje nowy format skierowany do firm, prowadzących sklepy stacjonarne. Czy szykuje się rewolucja? Catvertiser wziął pod lupę te

Data publikacji: 2016-09-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Facebook testuje format reklamowy dla sklepów stacjonarnych
Kategoria: BIZNES, Media i PR

W zeszłym tygodniu serwis ogłosił, że testuje nowy format skierowany do firm, prowadzących sklepy stacjonarne. Czy szykuje się rewolucja? Catvertiser wziął pod lupę te zmiany.

Facebook testuje format reklamowy dla sklepów stacjonarnych BIZNES, Media i PR - W zeszłym tygodniu serwis ogłosił, że testuje nowy format skierowany do firm, prowadzących sklepy stacjonarne. Czy szykuje się rewolucja? Catvertiser wziął pod lupę te zmiany.

Sprzedaż off-line ma się dobrze

Z danych eMarketera wynika, iż większość zakupów realizowanych jest w sklepach tradycyjnych (wyniki dotyczą rynku w Stanach Zjednoczonych). Analizy przeprowadzone przez Facebooka wskazują jednak, że prawie połowa decyzji zakupowych wynika z różnych działań podjętych w mediach cyfrowych. Osoby dokonujące zakupu, coraz częściej o nowych produktach, czy usługach dowiadują się z internetu (bardzo często źródłem pozyskiwania informacji jest właśnie Facebook), zaś przed podjęciem decyzji, wyszukują w sieci informacji, opinii i rekomendacji, porównują ceny itp. Urządzenia mobilne zrewolucjonizowały ścieżkę zakupową, a firmy prowadzące sprzedaż w kanale tradycyjnym muszą wykorzystać dostępne narzędzia on-line by pozostać konkurencyjnymi

Dynamic ads for retail

Facebook już wcześniej wprowadził kilka rozwiązań, które z sukcesem były wykorzystywane przez sklepy stacjonarne – choćby Local Awareness Ads. Teraz amerykański gigant testuje kolejny format reklamowy, mający jeszcze bardziej zintegrować działania prowadzone w kanale cyfrowym ze sprzedażą tradycyjną. Dynamic ads for retail – bo tak został nazwany nowy format reklamowy, ma ułatwić firmom tworzenie reklam z aktualną ofertą dostępną w wybranej lokalizacji. Użytkownikom Facebooka natomiast ma pomóc w odnalezieniu najbliższego sklepu, w którym dostępne są promowane produkty.

 

Działanie nowego formatu

Posłużmy się przykładem podanymprzez Facebooka – marka odzieżowa, posiadająca sieć sklepów, rozpoczyna akcję promocyjną w swoich butikach. Ofertą promocyjną objęta jest szeroka grupa produktów, jednak nie wszystkie z nich dostępne są w każdej  lokalizacji.  Reklamodawcy zależy, by odbiorca reklamy widział tylko te produkty, które są rzeczywiście dostępne w najbliżej zlokalizowanym względem niego sklepie. Jeśli zatem w jednym z miejsc produkt nie jest dostępny, wówczas nie będzie

 

on wyświetlany w kreacji reklamowej w danej okolicy. W celu sprawnego działania reklam konieczne jest jednak połączenie bazy danych o dostępnych produktach z Facebookiem oraz bieżąca aktualizacja danych produktowych (najlepiej min. raz na dobę). Dodatkowo selekcja promowanych w kreacji produktów będzie optymalizowana pod kątem zachowań zakupowych konsumenta w internecie i w kanale mobilnym.

Funkcje zastosowane w reklamie dynamic ads for retail

Reklamy w nowym formacie na zdjęciu produktu będą zawierały informację o lokalnej dostępności. Dodatkowo w kreacji możliwe jest wykorzystanie lokalizatora, który ułatwi odbiorcy reklamy znalezienie informacji, jak dotrzeć do najbliższego punktu sprzedaży. Dynamic ads for retail będą mogły również zawierać cenę i opis produktu, dzięki czemu użytkownicy Facebooka będą mogli zapoznać się ze szczegółami bez konieczności wychodzenia z aplikacji. Nowy format pozwala również promować produkty podobne, dając użytkownikowi możliwość zapoznania się z ofertą produktową dostępną w najbliższym sklepie bezpośrednio z poziomu telefonu. Reklama ma umożliwić również inne interakcje, np. kontakt z najbliższą placówką (choćby wysłanie wiadomości poprzez Messengera), dokonanie zakupu online, zapisanie produktu do późniejszej oceny itp.

Nowy typ reklamy, testowany obecnie w USA m.in. z markami  Abercrombie & Fitch, Argos, Macy's, Pottery Barn i Target, po etapie testów i ich pozytywnych wynikach ma zostać udostępniony szerszemu gronu reklamodawców w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Najprawdopodobniej zostanie on najpierw udostępniony w Stanach Zjednoczonych. Zainteresowanym, polskim reklamodawcom pozostaje czekać na kolejne aktualizacje Facebooka. 

Źródło: www.catvertiser.com

Catvertiser to narzędzie optymalizujące kampanie reklamowe na Facebooku. Dzięki takim funkcjonalnościom jak: kampanie w modelu CPA, zaawansowana promocja postów czy integracja z Google Analytics, Catvertiser jest świetną alternatywą do standardowych narzędzi reklamowych Facebooka. Jeśli jeszcze nie korzystasz z naszego narzędzia, wypróbuj 14-dniowy darmowy dostęp.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Facebook testuje format reklamowy dla sklepów stacjonarnych BIZNES, Media i PR - W zeszłym tygodniu serwis ogłosił, że testuje nowy format skierowany do firm, prowadzących sklepy stacjonarne. Czy szykuje się rewolucja? Catvertiser wziął pod lupę te zmiany.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy