BIZNES Media i PR

Dlaczego warto prowadzić wirtualne biuro prasowe?

Dlaczego warto prowadzić wirtualne biuro prasowe?
Coraz więcej firm rozumie, że aby zaistnieć w świadomości klientów, muszą zwiększyć swoją obecność w mediach. Z pomocą przychodzą wirtualne biura

Data publikacji: 2016-08-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Dlaczego warto prowadzić wirtualne biuro prasowe?
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Coraz więcej firm rozumie, że aby zaistnieć w świadomości klientów, muszą zwiększyć swoją obecność w mediach. Z pomocą przychodzą wirtualne biura prasowe.

Dlaczego warto prowadzić wirtualne biuro prasowe? BIZNES, Media i PR - Coraz więcej firm rozumie, że aby zaistnieć w świadomości klientów, muszą zwiększyć swoją obecność w mediach. Z pomocą przychodzą wirtualne biura prasowe.

Coraz więcej przedsiębiorstw rozumie, że aby zaistnieć w świadomości klientów, firma musi zwiększyć swoją obecność w mediach. Co zrobić jednak w sytuacji, gdy nie dysponuje się specjalistami, którzy mogliby prowadzić działania medialne? Z pomocą przychodzą wirtualne biura prasowe.

Media to główne źródło informacji dla społeczności. Aby firma była pozytywie postrzegana przez konsumentów, nie można zapominać o dziennikarzach. Prowadzenie wirtualnego biura prasowego pomoże sprawnie komunikować się z przedstawicielami mediów, partnerami biznesowymi i klientami. Upublicznianie w wersji wirtualnej treści szerokiemu gronu odbiorców staje się jeszcze skuteczniejsze, gdyż może odbywać się niezależnie od miejsca pobytu i pory dnia. Jakie zalety jeszcze niesie ze sobą wirtualne biuro prasowe?

Oszczędność czasu i pieniędzy

Rozważając decyzję o korzystaniu z wirtualnego biura prasowego, przedsiębiorcy często obawiają się zbyt wysokich kosztów związanych z jego prowadzeniem. Ponadto zatrudnienie własnego pracownika, odpowiedzialnego za komunikację z przedstawicielami mediów, generuje znacznie większe wydatki niż powierzenie tego rodzaju działań profesjonalnej agencji PR. Przedsiębiorstwo może dużo zaoszczędzić, jeśli obsługę takiego biura zleci zewnętrznej firmie, która posiada nie tylko odpowiednią infrastrukturę, ale też posiada niezbędną wiedzę. Jest to też duża oszczędność czasu, gdyż zamiast zajmować się medialną obsługą firmy, można w tym czasie skupić się na jej rozwijaniu.

Całodobowy dostęp

Istotną zaletą wirtualnego biura prasowego jest możliwość korzystania z niego w każdej chwili, z dowolnego komputera podłączonego do sieci internetowej. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie przede wszystkim dla osób, które często podróżują służbowo, ale ułatwia również pracę samym dziennikarzom, którzy uzyskują dostęp do informacji przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Prowadząc wirtualne biuro prasowe warto zadbać o to, by było ono obsługiwane przez całą dobę, dzięki czemu redakcje będą w stanie uzyskać informacje o firmie niezależnie od pory dnia. Takie działanie znacznie poprawi postrzeganie firmy przez dziennikarza, który będzie dzięki błyskawicznie otrzymanej informacji na dany temat, chętniej o nim napisze.  Jeśli firmie zależy na profesjonalnej obsłudze biura prasowego, dobrym rozwiązaniem jest zlecenie jego prowadzenia zewnętrznej agencji.

A to już wiesz?  Nowe otwarcie serwisu MVP Magazyn

Transparentność finansowa

Większość firm świadczących usługi prowadzenia wirtualnego biura prasowego, oferuje swoim klientom różnego rodzaju pakiety, dzięki którym mogą oni sami określić ile i za co chcą zapłacić. Dlatego zlecając prowadzenie takiego biura zewnętrznej agencji Public Relations można na bieżąco kontrolować wydatki na działania medialne. Ponadto nawet po wygaśnięciu abonamentu, większość agencji nie ogranicza dostępu do zgromadzonych danych.

Prestiż

Oprócz podstawowej funkcji jaką jest usprawnienie komunikacji z przedstawicielami mediów, biuro prasowe jest również doskonałą wizytówką firmy. Korzystanie z tego rozwiązania wspiera pozytywny i profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa, które zaczyna być postrzegane jako poważny podmiot. Takie biuro daje odbiorcom dostęp do wygodnego i nowoczesnego interfejsu, za pomocą którego są w stanie odczytać najświeższe informacje. Łatwiejszy kontakt z dziennikarzami i partnerami biznesowym z pewnością zrobią wrażenie na odbiorcach  komunikatów oraz konkurencji.

Bieżąca i przejrzysta kontrola

Zlecając prowadzenie biura prasowego wyspecjalizowanej agencji PR, przedsiębiorcy otrzymują bieżące raporty dotyczące współpracy z dziennikarzami. Dzięki czemu są w stanie określić z jaką częstotliwością będą wysyłane materiały prasowe. W takich raportach najczęściej uwzględnione są informacje na temat kto i kiedy zapoznał się z danym komunikatem. Pozwala to uzyskać dostęp do szczegółowych i wymiernych danych, które po przeanalizowaniu umożliwiają wprowadzenie potrzebnych zmian i tym samym maksymalizują skuteczność prowadzonych działań.

Łatwość udostępniania treści

PR-owcy często borykają się z problemem jaki stwarza przesłanie nietypowych treści w załączniku. Niektóre z nich są zbyt duże, przez co blokują skrzynkę mailową, inne z kolei nie chcą się otworzyć ze względu na różnice w oprogramowaniu. Problem pojawia się również przy udostępnianiu treści na serwerach ftp, gdyż nie każdy potrafi z niego korzystać. Prowadząc wirtualne biuro prasowe, przedsiębiorcy są w stanie wyeliminować tego rodzaju problemy. W jednym miejscu można udostępnić określonym osobom wybrane informacje, zdjęcia, nagrania audio czy video. Wirtualne biuro prasowe umożliwia także udostepnienie mediom kalendarza wydarzeń firmowych, który może stanowić doskonałe źródło informacji nt. konferencji prasowych czy innych eventów organizowanych przez firmę. Tego rodzaju materiały cieszą się zwykle dużym zainteresowaniem dziennikarzy, dzięki czemu zwiększają szanse na publikacje prasowe.

A to już wiesz?  Nasze Portale

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Dlaczego warto prowadzić wirtualne biuro prasowe? BIZNES, Media i PR - Coraz więcej firm rozumie, że aby zaistnieć w świadomości klientów, muszą zwiększyć swoją obecność w mediach. Z pomocą przychodzą wirtualne biura prasowe.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy