BIZNES Media i PR

Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym

Data publikacji: 2019-06-06
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu

Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International BIZNES, Media i PR - Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu – to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie „Impact Progress Report”.

„Impact Progress Report”, to coroczne podsumowanie działań, podejmowanych przez Mondelēz International z zakresu społecznej odpowiedzialności – od uprawy surowców, poprzez działania ograniczające bezpośredni wpływ na środowisko naturalne, po odpowiedzialny rozwój nowych produktów. 

„Wiodąca pozycja rynkowa w kategoriach czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków to powód do dumy i jednocześnie ważne zobowiązanie wobec konsumentów, partnerów biznesowych ale przede wszystkim wobec środowiska naturalnego, z którego pochodzą surowce do produkcji naszych wyrobów. Dlatego społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi jeden z fundamentów strategii naszej firmy i jest na stałe wpisana w codzienną działalność Mondelēz. Działamy wszędzie tam, gdzie możemy wywrzeć pozytywny wpływ na środowisko 
i społeczeństwo” – mówi Janusz Idczak, dyrektor zarządzający Mondelēz Polska i kraje bałtyckie.

Zrównoważona produkcja przekąsek

Preferencje i oczekiwania konsumentów na przestrzeni ostatnich lat zmieniają się. Zdecydowanie wzrosła świadomość właściwego odżywiania się i zdrowego trybu życia. Wysoka jakość produktów i składników utożsamiana jest również ze zrównoważonymi metodami produkcji. Przekłada się to na coraz wyższe wymagania w tym obszarze wobec producentów. MondelēzInternational koncentruje wysiłki na odpowiedzialnym podejściu do produkcji przekąsek oraz ich racjonalnej konsumpcji poprzez kompleksowe programy, współpracę z międzynarodowymi organizacjami oraz społecznościami lokalnymi.

 

Wśród działań z obszaru zrównoważonej produkcji, Mondelēzudało się zrealizować m.in:

A to już wiesz?  Vishal Gupta obejmuje stanowisko starszego wiceprezesa i dyrektora ds.IT Lexmark

100%oleju palmowego, jaki stosujemy pochodzi z certyfikowanych plantacji, 
tj. spełniających wymogi organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil);
43%ziaren kakaowca, wykorzystywanych w produkcji marek czekolady takich jak Milka i Cadbury Dairy Milk pozyskano z programu Cocoa Life, który do końca 2018 r. objął ponad 140 tys. farmerów, działających w 1400 społecznościach. Czekolada Milka jest jednym z produktów wytwarzanych w całości z kakao, pochodzącego z programu Cocoa Life; również w Polsce, logo Cocoa Life znajduje się na opakowaniach marki Milka;
75%ciastek z portfolio Mondelēz sprzedawanych w Europie Zachodniej produkowane jest ze zboża, uprawianego w ramach programu Harmony. Do 2022roku roczny wolumen zwiększy się do ponad 280 tys. ton, co pozwoli pokryć zapotrzebowanie na pszenicę niezbędną do produkcji całego europejskiego portfoliociastek Mondelēz. Obecnie w lokalnych fabrykach w Płońsku i Jarosławiu produkowane są ciastka 
z pszenicy, pozyskiwanej w sposób zrównoważony, np. pod marką Lubisie czy Delicje;
O 10%ograniczona została całkowita emisja CO2 w procesie produkcyjnym;
O 22%ograniczone zostało zużycie wody w obszarach narażonych na jej niedobory;
Wyeliminowano już 59 600z 65 000 ton zadeklarowanych do 2020 r. opakowań;

 

Przekąski wpisujące się w zrównoważony styl życia

Drugim ważnym obszarem działań Mondelēz International jest inspirowanie konsumentów 
do racjonalnej konsumpcji przekąsek. Firma nieustannie pracuje nad aktualnym portfolio, dostosowując produkty do potrzeb konsumentów i wspierając ich w racjonalnym odżywianiu. W tym obszarze Mondelēz Internationalpodjął następujące działania:

Rosnąca ilość produktów z globalnego portfolio jest oferowana w indywidualnie pakowanych porcjach po 200 kalorii lub mniej, co umożliwia konsumentom racjonalne spożywanie przekąsek. Jest to wynik, który przekracza założony na ten moment cel 
o 25%. Przykładem takich produktów z polskiego rynku są ciastka belVita, Lubisie czy Oreo;
Uproszczeniu uległa lista składników w recepturze produktów – przykładem mogą być ciastka Lubisie, które na opakowaniach zawierają lupkę z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami, informującymi o prostych składnikach takich jak jajko, mleko i mąka;
Tylko w ostatnim roku została ograniczona zawartość cukru w czekoladzie Milka 
i ciastkach Oreo o 1%zaś w całym portfolio została zredukowana zawartość tłuszczów nasyconych o 1%a sodu o 0,9%;

A to już wiesz?  Sklep 4.0 czyli jaki? Taki, który sam ułatwia zarządzanie nim!

 

Biorąc pod uwagę ww. rezultaty dotychczas podjętych inicjatyw, Mondelēz International będzie konsekwentnie rozwijać działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Cele na najbliższe lata, firma określiła w dokumencie "2025 Sustainability Goals".

 

Pełną treść oraz krótkie podsumowanie raportu znajdują się pod poniższymi linkami:

2018 Impact Progress Report
2018 Impact at a Glance

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International BIZNES, Media i PR - Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne; ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy