BIZNES Media i PR

Z serialami im do twarzy

Szósta analiza medialności miast występujących w serialach TV, po raz kolejny wykazała największą popularność Warszawy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także miasta, w których toczyła się akcja 3 nowości: „Aż po sufit”, „Singielka” i „Dziewczyny ze

Data publikacji: 2016-03-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Z serialami im do twarzy
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Szósta analiza medialności miast występujących w serialach TV, po raz kolejny wykazała największą popularność Warszawy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także miasta, w których toczyła się akcja 3 nowości: „Aż po sufit”, „Singielka” i „Dziewczyny ze Lwowa”.

Z serialami im do twarzy BIZNES, Media i PR - Szósta analiza medialności miast występujących w serialach TV, po raz kolejny wykazała największą popularność Warszawy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także miasta, w których toczyła się akcja 3 nowości: „Aż po sufit”, „Singielka” i „Dziewczyny ze Lwowa”.

Szósta analiza medialności miast występujących w serialach TV, po raz kolejny wykazała największą popularność Warszawy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także miasta, w których toczyła się akcja 3 nowości: „Aż po sufit”, „Singielka” i „Dziewczyny ze Lwowa”.

W raporcie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” obejmującym informacje, które ukazały się w II półroczu 2015 roku, aż siedem miejsc w Top 10 zajęła Warszawa. Najwięcej miasto osiągnęło w związku z serialem „M jak Miłość” – 752 publikacje i 1. lokatę w rankingu. W kontekście „Prokuratora” stolica wymieniona została w 623 informacjach, co dało jej 2. miejsce w zestawieniu. Dużą popularnością w mediach cieszyła się także Leśna Góra, stanowiąca tło serialu „Na dobre i na złe”. Z liczbą 518 materiałów zajęła 3. pozycję.

Warszawa z „Prokuratora” miała niezwykle wysoką ekspozycję w internecie – 530 informacji, co stanowiło 85 proc. przekazu na jej temat. Najwięcej publikacji w prasie zdobyła Warszawa z „M jak Miłość” – 268 (36 proc.). W radiu dominował Sandomierz – 10 materiałów („Ojciec Mateusz”), a w telewizji najczęściej przywoływano Warszawę w związku z „M jak Miłość” – 20 informacji.

Gdynia wysoko w zestawieniu

Nadmorską scenerię zdarzeń, z dużym powodzeniem dla miasta, zaproponowali widzom twórcy serialu „Aż po sufit”. Gdynia pojawiła się w mediach w aż 468 informacjach, co dało jej 6. miejsce w rankingu miast najczęściej lokowanych w telewizyjnych produkcjach. 77 proc. doniesień pochodziło z internetu, 20 proc. z prasy, 2 proc. z telewizji i 1 proc. z radia. Udany debiut miasta potwierdzają wyniki dotarcia publikacji – 164 mln potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami oraz ekwiwalent reklamowy w wysokości 4 mln zł.

– Gdynia, podobnie jak Sandomierz mogłaby osiągnąć spektakularny efekt promocyjny, gdyby nie zaprzestano produkcji serialu. Przykład Warszawy czy Sandomierza pokazuje, że powodzeniu city placement sprzyja dłuższa przygoda z filmem – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Nazwa miasta 4 razy pojawiła się na okładkach, co dało jej 6. pozycję w zestawieniu. O Gdyni pisały w większości media regionalne – udział informacji o takim zasięgu wyniósł 80 proc. i okazał się drugim wynikiem w zestawieniu.

Media o zasięgu regionalnym w przeważającej mierze interesowały się również Warszawą w kontekście „Singielki” – 84 proc., „Przyjaciółek” – 71 proc. i „Prokuratora” – 67 proc. Z kolei najszerszy ogólnopolski rozgłos zyskały Leśna Góra („Na dobre i na złe”) i Grabina  („M jak Miłość”) – po 91 proc. udziału w przekazie oraz Leśna Góra („Na sygnale”) – 86 proc.

Sandomierz o 4 miejsca wyżej

Sandomierz ponownie wszedł do Top 10 miast w badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, awansując z 13. miejsca w I półroczu 2015 na lokatę 6. z wynikiem 434 publikacji.

Miasto utrzymało pozycję lidera okładek. W analizowanym okresie wystąpiło na pierwszych stronach gazet i czasopism aż 14 razy.

Obecność Sandomierza w serialu „Ojciec Mateusz” nadal znajduje odzwierciedlenie w jego medialności. Publikacje o miejscowości analitycy wycenili na 6,8 mln zł, co było 9. wynikiem zestawienia. Wskaźnik dotarcia oszacowano na 148,1 mln.

Łącznie w badanym okresie promocja miast w serialach przyniosła miejscowościom 137,6 mln zł ekwiwalentu reklamowego i dotarcie na poziomie 4,3 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami.

Liderem pod względem AVE okazała się Warszawa – informacje na jej temat w kontekście serialu „M jak Miłość” zapewniły stolicy promocję o wartości 23,7 mln zł. Materiały te osiągnęły również najwyższy wskaźnik dotarcia – 650 mln kontaktów. Na 2. i 3. miejscu pod względem wyniku AVE znalazła się również Warszawa – w związku z produkcjami „Barwy Szczęścia” (17 mln zł) i „Na wspólnej” (14,7 mln zł). W tym ostatnim przypadku informacje mogły wygenerować dotarcie o wartości 577 mln kontaktów. Trzeci wynik uzyskała Leśna Góra („Na dobre i na złe”) – 457 mln kontaktów.

 

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Z serialami im do twarzy BIZNES, Media i PR - Szósta analiza medialności miast występujących w serialach TV, po raz kolejny wykazała największą popularność Warszawy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także miasta, w których toczyła się akcja 3 nowości: „Aż po sufit”, „Singielka” i „Dziewczyny ze Lwowa”.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy