Data publikacji: 2015-03-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Facebook: efektywność kampanii reklamowych
Kategoria: BIZNES, Media i PR
Coraz więcej klientów jako miejsce zakupu produktów wybiera internet, co doprowadza do zwiększonej i kreatywniejszej walki pomiędzy firmami o to, aby to właśnie ich produkt został wybrany.
Coraz więcej klientów jako miejsce zakupu produktów wybiera internet, co doprowadza do zwiększonej i kreatywniejszej walki pomiędzy firmami o to, aby to właśnie ich produkt został wybrany.
Poza serwisami aukcyjnymi oraz wyszukiwarkami duży wzrost zainteresowania można zauważyć również w serwisach społecznościowych w tym m.in. na Facebook’u.
Czy taka forma reklamy jest skuteczna?
O skuteczności tego typu reklam można spotkać dość odmienne zdania, które głównie wynikają z braku wiedzy lub złego targetowania emisji do określonej grupy docelowej, co w naturalny sposób przekładać się będzie na wyraźnie mniejszą konwersję. Dodatkowo warto pamiętać również, że nie każdy produkt jest dobry to jego promocji właśnie w mediach społecznościowych.
Facebook stanowi najlepszy kanał reklamowy dla firm, których produkt jest dostępny dla szerokiej grupy odbiorców, a przykładem może być prowadzona w tym roku kampania Wizz Air, której celem było dodatkowe generowanie liczby sprzedanych biletów poprzez internet dla tych połączeń, które notowały do tej pory słabsze wyniki finansowe.
Efekt?
W trakcie prowadzonej kampanii, targetowanie ustawione zostało do zgodnej z założeniami grupy odbiorców, co przekładało się na bezpośrednie wyświetlanie odpowiedniej kreacji na tablicy użytkownika. Kampania dotyczyła 100 różnych tras w 15 krajach z czego na Polskę przypadku realizacje 26 połączeń. W efekcie podczas trwającej kampanii, miesięcznie na Facebook’u pojawiło się ponad 400 unikalnych realizacji.
Koszt promocji jednej trasy lotniczej sięgał do 10 tys. złotych. W efekcie każda złotówka przeznaczona na promocję przyniosła 317 złotych zysku, co przełożyło się na zwrot inwestycji z 28306%. Cała kampania osiągnęła ponad 19-krotnie lepszą konwersję z Facebook’a w porównaniu do wyszukiwarek.
Podsumowując na powyższym przykładzie, kampanie w serwisach społecznościowych mogą przynieść wymierne efekty, ale głównym warunkiem jest przygotowanie odpowiedniej strategii dla wybranej i targetowanej grupy odbiorców.
Marcin Bąk
Agencja PR Future Advert
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR