BIZNES Media i PR

#cattips – 5 kroków do zbadania swojej grupy docelowej

Kluczowym celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie z odpowiednim komunikatem do właściwej grupy docelowej. Jak znaleźć odbiorców wśród ponad 1,5 miliarda użytkowników Facebooka? Podpowiadamy, jak zrobić to w 5 prostych krokach na przykładzie platformy

Data publikacji: 2016-03-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: #cattips – 5 kroków do zbadania swojej grupy docelowej
Kategoria: BIZNES, Media i PR

Kluczowym celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie z odpowiednim komunikatem do właściwej grupy docelowej. Jak znaleźć odbiorców wśród ponad 1,5 miliarda użytkowników Facebooka? Podpowiadamy, jak zrobić to w 5 prostych krokach na przykładzie platformy Catvertiser.

#cattips – 5 kroków do zbadania swojej grupy docelowej BIZNES, Media i PR - Kluczowym celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie z odpowiednim komunikatem do właściwej grupy docelowej. Jak znaleźć odbiorców wśród ponad 1,5 miliarda użytkowników Facebooka? Podpowiadamy, jak zrobić to w 5 prostych krokach na przykładzie platformy Catvertiser.

Kluczowym celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie z odpowiednim komunikatem do właściwej grupy docelowej. Jak znaleźć naszych odbiorców wśród ponad 1,5 miliarda użytkowników Facebooka? Podpowiadamy, jak zrobić to w 5 prostych krokach na przykładzie platformy Catvertiser.

Krok 1: Analiza posiadanych danych

 

Posiadane dane na temat fanów można podzielić według wieku, płci, miejsca zamieszkania czy połączonych grup zainteresowań (jak np. sport czy biznes). Statystyki Facebooka pozwalają na uzyskanie wielu interesujących danych na temat twoich użytkowników. Ważne jest, aby nie tworzyć zbyt wiele podobnych do siebie grup, ponieważ to utrudnia wyciągnięcie odpowiednich wniosków.

 

 

Krok 2:  Podział grupy na zestawy reklam

 

Po dokonaniu podziału użytkowników kierowane zostają do nich reklamy. Przykładowo możesz przeprowadzić test na podstawie kampanii zoptymalizowanej pod kątem polubień strony. Warto stworzyć kilka zestawów reklam targetowanych do odbiorców według wcześniejszej segmentacji (przykładowy podział może wyglądać tak: kobiety 24-35 lat, mężczyźni 24-35 lat, kobiety 35-65+, mężczyźni 35-65+ i wszyscy 13-24). Następnie postaraj się, aby treść poszczególnych reklam była dopasowana do wybranej grupy docelowej (jak wiadomo inaczej będziemy komunikować się z 15 i 50-latkiem).

 

 

 

 

 

Krok 3: Przyciągające uwagę kreacje i CTA

 

Kolejnym ważnym korkiem jest zadbanie o wizualny aspekt kreacji. Reklamy nie mogą zostawiać niedopowiedzeń – główny przekaz powinien być od razu zrozumiały. Zdjęcia natomiast muszą być duże i przyciągające uwagę. Niemniej istotne jest dobranie właściwego CTA (Call to Action) zachęcającego użytkowników do wykonania czynności, na której nam zależy. Przykładem ciekawego połączenia efektywnego copy z korespondującą z nim grafiką, które można znaleźć w kampanii promocyjnej strony Tasteaway.

A to już wiesz?  Smaczek za siad czyli jak i kiedy stosować przysmaki dla psów?

Krok 4:  Reguły autooptymalizacyjne

 

 

Dzięki Catvertiserowi możesz teraz również wykorzystać reguły autooptymalizacji. Wystarczy wybrać opcję „zatrzymaj adsety” a następnie zdefiniować zasadę ich wyłączenia. Przykładowo, jeżeli chcesz by zestaw został zatrzymany po przekroczeniu 100 polubień strony to wybierz z kategorii „jeśli” wyniki a następnie w sekcji „jest większe niż” wpisz 100. Pamiętaj, aby zdefiniować regułę przed przystąpieniem do procesu tworzenia kampanii.

 

Krok 5:  Ewaluacja wyników

 

Teraz pozostaje już tylko przeanalizować otrzymane wyniki kampanii. Należy sprawdzić przede wszystkim, w którym zestawie otrzymano najniższy średni koszt pojedynczego polubienia. Warto również porównać osiągany zasięg w każdej z grup. Po weryfikacji istnieje wybór najefektywniejszej grupy odbiorców bądź odrzucenie tych, do których dotarcie jest najbardziej kosztowne.

Żródło: Catvertiser

Więcej informacji na: https://www.catvertiser.com

Kluczowym celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie z odpowiednim komunikatem do właściwej grupy docelowej. Jak znaleźć naszych odbiorców wśród ponad 1,5 miliarda użytkowników Facebooka? Podpowiadamy, jak zrobić to w 5 prostych krokach na przykładzie platformy Catvertiser.

Krok 1: Analiza posiadanych danych

 

Posiadane dane na temat fanów można podzielić według wieku, płci, miejsca zamieszkania czy połączonych grup zainteresowań (jak np. sport czy biznes). Statystyki Facebooka pozwalają na uzyskanie wielu interesujących danych na temat twoich użytkowników. Ważne jest, aby nie tworzyć zbyt wiele podobnych do siebie grup, ponieważ to utrudnia wyciągnięcie odpowiednich wniosków.

 

 

Krok 2:  Podział grupy na zestawy reklam

 

Po dokonaniu podziału użytkowników kierowane zostają do nich reklamy. Przykładowo możesz przeprowadzić test na podstawie kampanii zoptymalizowanej pod kątem polubień strony. Warto stworzyć kilka zestawów reklam targetowanych do odbiorców według wcześniejszej segmentacji (przykładowy podział może wyglądać tak: kobiety 24-35 lat, mężczyźni 24-35 lat, kobiety 35-65+, mężczyźni 35-65+ i wszyscy 13-24). Następnie postaraj się, aby treść poszczególnych reklam była dopasowana do wybranej grupy docelowej (jak wiadomo inaczej będziemy komunikować się z 15 i 50-latkiem).

A to już wiesz?  Makarun ze wsparciem agencji PR

 

 

 

 

 

Krok 3: Przyciągające uwagę kreacje i CTA

 

Kolejnym ważnym korkiem jest zadbanie o wizualny aspekt kreacji. Reklamy nie mogą zostawiać niedopowiedzeń – główny przekaz powinien być od razu zrozumiały. Zdjęcia natomiast muszą być duże i przyciągające uwagę. Niemniej istotne jest dobranie właściwego CTA (Call to Action) zachęcającego użytkowników do wykonania czynności, na której nam zależy. Przykładem ciekawego połączenia efektywnego copy z korespondującą z nim grafiką, które można znaleźć w kampanii promocyjnej strony Tasteaway.

Krok 4:  Reguły autooptymalizacyjne

 

 

Dzięki Catvertiserowi możesz teraz również wykorzystać reguły autooptymalizacji. Wystarczy wybrać opcję „zatrzymaj adsety” a następnie zdefiniować zasadę ich wyłączenia. Przykładowo, jeżeli chcesz by zestaw został zatrzymany po przekroczeniu 100 polubień strony to wybierz z kategorii „jeśli” wyniki a następnie w sekcji „jest większe niż” wpisz 100. Pamiętaj, aby zdefiniować regułę przed przystąpieniem do procesu tworzenia kampanii.

 

Krok 5:  Ewaluacja wyników

 

Teraz pozostaje już tylko przeanalizować otrzymane wyniki kampanii. Należy sprawdzić przede wszystkim, w którym zestawie otrzymano najniższy średni koszt pojedynczego polubienia. Warto również porównać osiągany zasięg w każdej z grup. Po weryfikacji istnieje wybór najefektywniejszej grupy odbiorców bądź odrzucenie tych, do których dotarcie jest najbardziej kosztowne.

Żródło: Catvertiser

Więcej informacji na: https://www.catvertiser.com

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
#cattips – 5 kroków do zbadania swojej grupy docelowej BIZNES, Media i PR - Kluczowym celem wszystkich działań marketingowych jest dotarcie z odpowiednim komunikatem do właściwej grupy docelowej. Jak znaleźć odbiorców wśród ponad 1,5 miliarda użytkowników Facebooka? Podpowiadamy, jak zrobić to w 5 prostych krokach na przykładzie platformy Catvertiser.
Hashtagi: #BIZNES #Media i PR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy