Skip to content
poniedziałek, 13 października, 2025
Latest:
  • Czy rząd zagra o miliardy? Źródło dodatkowych wpływów do budżetu leży w zasięgu ręki.
  • Światowy Dzień Zwierząt – Potrzeby psa i kota, czyli szczęśliwy pupil nie tylko od święta
  • Szkolna wyprawka – większy koszt lub ograniczenie wydatków Zakupy online nowym trendem
  • Blisko połowa dzieci spędza z telefonem ponad 3 godziny
  • Blisko połowa dzieci spędza z telefonem ponad 3 godziny

Biuro Ogłoszeń

Aktualności i wiadomości prasowe: Ogłoszenia, Wiadomości, Informacje

  • biuro-ogloszen.pl
  • BIZNES
  • Marketing
  • Media i PR
  • Reklama
RFID

8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie?

Opublikowano 4 lata temu: 22 marca, 202225 marca, 2022 biuro-ogloszen.pl Przeczytasz w: 4 minut/y
https://www.biuro-ogloszen.pl/ › RFID
8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie?
Gliwice, 15.03.2022 8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie? Technologia RFID przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstw handlowych. Wykorzystanie fal

Gliwice, 15.03.2022
8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie?

Technologia RFID przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstw handlowych. Wykorzystanie fal radiowych do przekazywania danych skraca czas wykonywania zadań, a optymalizacja procesów sprzedażowych podnosi satysfakcję klientów z dokonanych zakupów.

Zastąpienie dotychczasowych rozwiązań systemami RFID zmniejsza ilość zasobów potrzebnych do prawidłowej identyfikacji obiektów. Oto 8 korzyści, jakie przynosi stosowanie tej technologii w branży handlowej.

1. Łatwe zarządzanie stanami magazynowymi
Technologia RFID pozwala na efektywne śledzenie ścieżki towarów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu fal radiowych informacje są pozyskiwane bez konieczności fizycznego kontaktu z produktem. Zarządzanie stanami staje się łatwe i zajmuje niewiele czasu.
– Automatyzacja procesów z wykorzystaniem etykiet opartych na technologii RFID pozwala lepiej zarządzać magazynem. Bieżąca kontrola stanów umożliwia skuteczną realizację zleceń metodą FIFO. Ma to znaczenie w każdej branży, a zwłaszcza w spożywczej, gdzie lokalizowanie i wykorzystywanie w pierwszej kolejności produktów z krótszym terminem ważności znacznie zmniejsza ilość generowanych strat – podkreśla Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu, odpowiedzialny za rozwiązania dotyczące automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

2. Ważne informacje dostępne na wyciągnięcie ręki
Możliwość uzyskania danych o produkcie korzystając z czytnika RFID niweluje potrzebę angażowania pracownika sklepu i oczekiwania na jego przybycie. Klient w ciągu sekundy otrzymuje informacje dotyczące parametrów produktu. Szybki dostęp do informacji wpływa pozytywnie na sprzedaż oraz pozyskiwanie stałych klientów.

3. Szybka kontrola stanu produktów
Inwentaryzacja przy użyciu technologii RFID jest prosta i szybka. – Jej wykorzystanie pozwala na natychmiastowe uzyskanie informacji o ilości towaru, nie wymagając jednocześnie fizycznego kontaktu z każdą sztuką. Możliwe jest prawidłowe przeliczenie zasobów, nawet tych ulokowanych w trudno dostępnych miejscach. – zauważa ekspert z Etisoft.

4. Eliminacja długiego oczekiwania w kolejce do kasy
RFID zmienia sposób korzystania z kas samoobsługowych. Zamiast szukania kodu na opakowaniu każdego produktu i umieszczania go pod odpowiednim kątem w celu zeskanowania, wystarczy położyć wszystkie produkty w dedykowanym miejscu. Czytnik RFID błyskawicznie odczyta dane z etykiet RFID. Czas potrzebny na zrobienie zakupów staje się krótszy, a problemy związane z odszukaniem i czytelnością kodu zostają wyeliminowane.

5. Znaczne obniżenie strat
Wykorzystanie czytników RFID jako bramek antykradzieżowych to sposób na wykrycie osób opuszczających sklep z nieopłaconym towarem. System wykrywa sygnał z etykiety RFID, która nie została dezaktywowana przy kasie. Lepsza kontrola pozwala na większą wykrywalność kradzieży i obniżenie wynikających z nich strat finansowych.

6. Szybkie płatności
RFID przyspiesza proces finalizacji zakupu. Sprowadza go do przyłożenia karty płatniczej do czujnika. Płatności telefonem wykorzystujące system NFC oparty na technologii RFID umożliwiają wykonanie zakupów każdemu, kto ma przy sobie smartfon. Brak gotówki czy portfela nie stanowią problemu w robieniu zakupów.

7. Lepsze wyniki sprzedażowe
Wysoki poziom zainteresowania potrzebami klienta przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe. Inteligentne przymierzalnie umożliwiają szybki kontakt z obsługą sklepu, dzięki czemu klient może przymierzyć produkt w innym rozmiarze bez konieczności ponownego stania w kolejce do przymierzalni, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo sfinalizowania transakcji. Czytnik RFID może też zostać wykorzystane do wykrycia produktów wniesionych do przymierzalni, dzięki czemu istnieje możliwość zaproponowania klientowi innych elementów garderoby.

8. Lepsza organizacja pracy
Szybki odczyt etykiety RFID pozwala na odnalezienie rzeczywistej lokalizacji produktu, dzięki czemu klient może szybko odnaleźć poszukiwany artykuł. Zmniejsza to również ryzyko nieprawidłowości w ułożeniu towarów, przyczynia się do lepszej organizacji obszaru i efektywnego wykorzystania czasu pracy.
To tylko kilka z licznych korzyści, jakie przynosi technologia RFID. Nowoczesna metoda identyfikacji obiektów stanowi duży krok naprzód dla każdej firmy kładącej nacisk na stały rozwój.

Bezpośredni link:
8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu – czy znasz je wszystkie? https://www.biuro-ogloszen.pl/8-korzysci-stosowania-technologii-rfid-w-handlu-czy-znasz-je-wszystkie

#1 rfid for nlex and slex #rfid w handlu #rfid i-code #rfid 6h10d #rfid portfel męski #rfid ile barkod arasındaki farklar
  • ← Ryczałt ratunkiem dla polskich przedsiębiorców?
  • E-sklepy a preferencje polskich i zagranicznych konsumentów →
Ciekawe artykuły

Mindspace is expanding with a new branch in Israel!

Mindspace is expanding with a new branch in Israel!
Mindspace is expanding with a new branch in Israel

To koniec klasycznego public relations. Jak wygląda PR w dobie pandemii?

To koniec klasycznego public relations. Jak wygląda PR w dobie pandemii?
– Nie mam wątpliwości, że nagły wymóg cyfryzacji usług zmieni polskie firmy na zawsze – komentuje Piotr Plak. – A jeśli coś stanowi trudność dla klientów, jest również wyzwaniem dla branży PR-u i marketingu – doda

Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce

Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce
Pinterest udostępnia w Polsce coraz większą przestrzeń dla e-commerce. Sklepy on-line mogą teraz nie tylko prowadzić sprzedaż katalogową, lecz także korzystać z reklam produktowych oraz dynamicznego retargetowania kampanii.

O emocjach, które sprzedają. Konferencja Zawartości. Emotions in motion

O emocjach, które sprzedają. Konferencja Zawartości. Emotions in motion
Czy w erze nadmiaru informacji jest jeszcze sposób, by zaangażować odbiorców? W piątkowy wieczór na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu spotkają się przedstawiciele świata kultury, biznesu, nauki i opinii publicznej, aby wspólni

5 CIEKAWOSTEK O AMERYKAŃSKIEJ KUCHNI, KTÓRYCH NIE SŁYSZAŁEŚ

5 CIEKAWOSTEK O AMERYKAŃSKIEJ KUCHNI, KTÓRYCH NIE SŁYSZAŁEŚ
Kuchnia amerykańska znana jest na całym świecie jako mieszanka wielu rozmaitych smaków. Znakomicie oddaje charakter i klimat Stanów Zjednoczonych – kulturowego zbioru ludzi ze wszystkich kontynentów.

Jak kobiety kupują mieszkania? [SONDA]

Jak kobiety kupują mieszkania? [SONDA]
Portal RynekPierwotny.pl z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet przeprowadził ankietę wśród największych firm deweloperskich w Polsce na temat roli i zachowań kobiet na rynku nieruchomości. Jakie były jego wyniki?

Dwa nowe, gitarowe Git-serwisy

Dwa nowe, gitarowe Git-serwisy
GitGitara.pl to nowy serwis dla miłośników gitary, poszerzający klasyczną formułę forum dyskusyjnego o działy i usługi typowe dla portalu gitarowego. Równolegle startuje GitLink.pl - katalog stron internetowych poświęconych

Armac Z5: sprzęt elektroniczny pod ochroną

Armac Z5: sprzęt elektroniczny pod ochroną
Listwa przeciwprzepięciowa to jedno z bardziej niedocenianych urządzeń. Do czasu niewielkiej anomalii w sieci energetycznej, kiedy trzeba będzie wymienić np. domowy router, a jest niedziela niehandlowa. Od takich niespodzianek ma

Nestlé Polska S. A. otrzymało Effie Awards za trzy kampanie marketingowe

Nestlé Polska S. A. otrzymało Effie Awards za trzy kampanie marketingowe
Po raz kolejny kampanie marketingowe marek należących do Nestlé Polska S. A. zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie Effie Awards. Tym razem firma otrzymała nagrody dla marki Winiary: „Winiary, Tu się Gotuje” oraz „Sp

Ile jest eko w ekogroszku? Emisje szkodliwych pyłów przekroczone 40-krotnie!

Ile jest eko w ekogroszku? Emisje szkodliwych pyłów przekroczone 40-krotnie!
Fundacja ClientEarth opublikowała dziś rezultaty badań naukowych dot. węgla typu ekogroszek. Wyniki wskazują, że emisje szkodliwych dla zdrowia pyłów zostały przekroczone ponad 40-krotnie. Badany produkt nie spełnił też dek
październik 2025
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« lis    
Strony
  • Archiwum
  • Domena na sprzedaż, Kup domenę.
  • Nasze strony
  • Polityka praw autorskich
  • Privacy
  • Tematy
  • Współpraca
Tagi
BIZNESEdukacjaEnergetykaFinanseFirmaGiełdaGospodarkaHandelIT i technologieKulturaMarketingMedia i PRMotoryzacjaNieruchomościPracaPrzemysłPrzemysł spożywczyReklamaTransportZdrowie
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dziale polityka prywatności/prywatność i wykorzystywania plików cookies/polityka cookies | Copyright © 2005 - 2025 by EYC.